Tonton Wayang | Project Hashima

Assalamualaikum All.


sumber: google

jumaat lepas pegi tengok wayang,
biasalah dengan geng kaki wayang.
tapi kali ni, kitaorang pegi bertiga je.
sorang lagi tu kena pegi kursus biro tatanegara.
aku sepatutnya pegi sama kursus tu as urus setia.
tapi en. bos aku kata, no need. uwargh! syukur alhamdulillah kot. hehe.

so. berbalik dengan tengok wayang.
we pegi tengok project hashima
citer seram. citer seram memang aku suka giler.
tapi jangan pelik kalau aku asyik nak kata "aku pukul juga ko ni"
hehe. da memang macam tu kot fashion aku.
sapa-sapa je duduk belah aku. sure aku pukul :D
ahaha.

ok. project hashima for me, its look like cerita higland tower.
our cerita melayu. more to dokumentari something macam tu.
so, citer dia bebudak 5 orang tu baru je lepas habis belajar.
fresh la kan. then, depa pegi  buat research kat satu bangunan lama ni.
kira bangunan tu ada make pujaan somethinglah.
then, tiba-tiba, seram kat situ dan depa pun berlari-lari. ye la, kena kejar hantu la kan.
then. sampai rumah. depa uplod video yang depa rakam tadi.
jadi femes. ramai orang tengok. hurm. da macam wayang melayu kami histeria tu pula kan.
sapa tengok wayang tu, korang pasti tahu babak depa uplod video and femes bagai.

then. bila depa da femes.
depa dapat call da 1 agensi ni. ghost something nama macam tu la.
jadi, depa pun terima tawaran tu. memandangkan rasanya depa nak  duit.
and ye la baru graduate and tawaran pegi buat pengambaran pula dekat jepun.
then, tempat dorang nak pegi tu is 'pulau hashima'. orang kata pulau tu memang berhantu giler.
aku tak research pasal pulau tu lagi.

so. banyak benda berlaku dekat mereka since da masuk pulau tu.
ada yang mati juga and of course ada yang masih hidup.
oh, citer hantu dekat bangunan pertama yang depa jejak tu, hantu tu macam mati kat situ je. hehe.
hantu baru muncul when depa pijak bumi jepun tu.
ar. siapakah hantu tersebut? dan siapakah yang mati dan yang masih hidup?
tu korang kena tengok tau :D
hehe. suka sangat aku buat korang tertanya-tanya kan :D
that why korang kena tengok dulu sebenarnya sebelum aku tengok. kekeke.
ok. tu je la nak cakap. hehe.
pegi tonton tau ^^

salam sayang. PG

Comments

  1. kak pg selalu cemni oh :p
    hihihihihi wahhh thaiiiiii <333
    nak gi tengokkk T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. kalau bukan cemtu, bukanlah namanya kak PG kan :D
      ok, wajib pegi tengok tau! hehe

      Delete
  2. adehhh dekat stgh setahun dah lya tak menonton wayang d pawagam :)..lya top up cne

    ReplyDelete
    Replies
    1. la ye ke asha.
      tak pa. nanti sekali sekala boleh turun tengok tau :)

      Delete

Post a Comment

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Popular posts from this blog

Isu Cuti Menjaga Anak atau Suami Sakit bagi Si Penjawat Awam

Biodata Aishah ilias Pelakon Love You Mr. Arrogant

Waktu Operasi Urban Transformasi Centre (UTC) Kota Kinabalu dan Di Seluruh Negara