Aku dan Kereta ❤

March 15, 2014

Assalamualaikum All.

bila sebut pasal kereta.
banyak benda kena fikir, kan?
bajet minyak kereta,
bajet bayar kereta,
bajet servis kereta lagi.
belum lagi masuk bajet renew insuran kereta dan road tax.

ok. sebut pasal renew insuran kereta dan road tax ni,
PG nak share dengan korang, sekaligus memperkenalkan RichPlan4U.com.

RichPlan4U.com adalah satu syarikat yang menawarkan servis perbaharuan insuran
kereta dan cukai jalan menawarkan sehingga 15% potongan harga ke atas NCD
sedia ada. 15%? wow! menarik kan? ok, untuk makluman bersama juga, mulai sekarang
dan sehingga 31 Mac, anyone yang berminat, bolehlah membuat tempahan awal untuk
menikmati tawaran yang bagi PG memang super B. (tertakluk kepada tahun ini sahaja).

bagaimana untuk membuat tempahan?
korang boleh masuk ke laman web ini :  Borang Tempahan

untuk mendapatkan potongan harga 15% pula,
korang boleh mengisi borang disini :  Borang Diskaun 15%
mudah je kan? :) ❤


Aku dan Kereta | First Time ❤ 

sebut pasal kereta lagi.
aku ada satu story nak aku share dengan korang.
yang mana aku rasa, aku rasa kehidupan kita ni
tak semestinya kena basic sentiasa like kereta manual.
kena juga ada pro dan kontra like kereta automatik.

one night. suami aku pergi outstation.
penat. mengantuk semua ada.
suami pula da memang tak larat nak drive da.
adoi. semak ar kan.
nak tak nak. aku kuatkan semangat juga drive keta auto tu.
adoi. memang aku rasa if anything hapen kat aku malam tu.
aku tawakal je. kerana suami aku. gagah drive dan kali pertama kereta auto.
syukur alhamdulillah. selamat juga aku kan.
cuma itulah. bagi aku, kita kena harus sentiasa berfikiran positive.
berfikiran positive dan berani mencuba sesuatu.
orang perempuan sekarang da moden kot kan.
bukan nak membelakangkan suami.
cuma, kadang. kita tak menjangkakan apa yang bakal berlaku di depan.
so, ya. cerita aku dan kereta, that was my first time ever drive kereta automatik ❤
tu je la kot. toodles!



psst : korang. ini adalah contest yang dianjurkan oleh RichPlan4U.com tau.
penyertaan sangat mudah dan terbuka kepada semua bloggers.
hadiah? serius sumpah super B! iPad Mini dan 5 power bank disitu :)
kot2 rezeki terpijak untuk blog PG kan :) ❤

salam sayang. PG

You Might Also Like

7 comments

  1. Kereta oh kereta....... mmg png PG nk pikior.... tp nasib baik la bb pink Nur isi RM20 thn smp 2minggu....
    Road tax akan mati x lama lg 😱😱😱😱😱😱🐈adehhhh!!!

    ReplyDelete
  2. Kereta oh kereta....... mmg png PG nk pikior.... tp nasib baik la bb pink Nur isi RM20 thn smp 2minggu....
    Road tax akan mati x lama lg 😱😱😱😱😱😱🐈adehhhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. hi Nur ;)
      ok, bolehlah buat tempahan sekarang dekat RichPlan4U ya. :D

      Delete
  3. mama dalam rangka membina entry untuk ini, tapi hari ni kesihatan mama merosot.. gudluck PG.. semoga berjaya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih mama.
      mama jaga kesihatan sama ya.
      sekarang ni musim jerebu kan.
      T_T

      Delete
  4. srius aku smpai skang takut drive kereta auto., pernah la 2-3 kli drive., xder la ssh pun., lg senag dr manual., yg sshnyat asik nk tertekan brek sbb ingt kn cluch ngan gatal nk tukar gear., tu yg jd mngelabah

    ReplyDelete
  5. dari dulu sampai skrg, kalau plan nak ke mana-mana, pegang je kunci kereta secara otometik sakit perut


    bila dah drive...hilang dah sakit perut tu, memula nak jalan je..haha

    ReplyDelete

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images