PELARASAN GAJI 2013 | 2014 KAKITANGAN AWAM | ELAUN PERUMAHAN | BONUS | BAJET 2014 | TERIMA KASIH PERDANA MENTERI MALAYSIA

October 23, 2013

PELARASAN GAJI 2013 | 2014 KAKITANGAN AWAM | ELAUN PERUMAHAN | BONUS adalah topik atau isu utama yang rata-ratanya kakitangan awam nanti-nantikan pengumuman tentangnya. bukan sahaja PG, malah sesiapa sahaja yang bekerja di bawah nama 'kerajaan' pasti akan menanti tentang isu ini di bentangkan.


pakcik google, pinjam lagi gambar awak ye :D

Bukan tidak bersyukur dengan apa yang ada. tidak. tapi, pendapat PG, kita telah berada di satu tahap yang amat-amat membanggakan di mata dunia. memegang nama 1 Malaysia. mungkin sudah tiba masanya untuk pembaharuan di lakukan. as korang tahu, elaun perumahan bagi kakitangan awam di sabah, hanya RM180.00. yang aku rasa, kalau nak sewa rumah sekarang ni pun, tak akan jumpa rumah sewa yang nak bagi sewa dengan harga RM180.00. tidak akan. kalau ada, bilik ye banyak bersepah. so, PG memang menanti kan isu elaun perumahan ini di bincang, di bentang sekaligus menaikkan terus nilainya. mudah-mudahan. 

Berikut adalah HARAPAN & RAMALAN ISI PEMBENTANGAN BAJET 2014 yang aku dapat dari blog BERITA TERKINI untuk perkongsian bersama.

  1. Pelepasan cukai dinaikkan serta menaikkan rebat cukai pendapatan
  2. Kadar BR1M akan naik RM600 & RM300 (SEPERTI DI SINI)
  3. Bonus kakitangan awam – Berita Semasa akan maklumkan butiran tidak lama lagi. Nantikan…
  4. GST mungkin akan dilaksanakan. Berdasarkan maklumat yang Berita Semasa terima, akan dikenakan pada kadar 5% bermula tahun 2015.
  5. Pinjaman Perumahan Kakitangan Awam 1% (Permintaan Cuepacs)
  6. Elaun Sara Hidup COLA Penjawat Awam dinaikkan? (Permintaan Cuepacs)
  7. Cukai arak naik (laporan Berita The Star)
  8. Cukai judi naik (laporan Berita The Star)
  9. Lebih banyak subsidi akan kena potong. Berlaku kenaikan harga barangan (SUMBER)
  10. Apa harapan anda pula?


PG percaya, setiap apa yang di bahaskan, di bentangkan, adalah sesuatu perkara yang akan membawa kebaikan kepada semua orang. mungkin akan ada pendapat yang berbeda tentangnya. tapi, kita kena dan tetap perlu untuk bersyukur kan. so, yang gomen tu, kita nantikan pembentangan bajet 2014 pada hari Jumaat ini pada pukul 4.00 petang till 5.30 petang (sumber)

much love. PG

You Might Also Like

6 comments

  1. x sabar tunggu bajet
    gaji naik mmg ditunggu semua org
    yumida isi tabung Nuffnang sini - sunsilk - selamat menabung :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lupa ecok tau. kita saksikan bersama-sama. yang gomen ni, dengar radio la jawapnya =D

      Delete
  2. Sama2 kita tunggu bajet esok..hrp2 ada la berita baik utk org gomen..=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. morning dear farah =D
      betul. memang menantikan berita baik dari depa. hihi

      Delete

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images