saya seorang blogger tapi jarang update blog!

August 21, 2013

hollas fellas. assalamualaikum ! lately, aku memang jarang update blog sekarang ni. sebab aku rasa, kadang apa yang aku nak cakap kadang tak menepati cita rasa aku. kadang aku rasa macam menyampah dan merapu ntah apa - apa ntah. dan kadang bila aku mula menaip tanpa henti dan bila ulang baca semula, aku hanya simpan dalam draft. rasa macam tak sesuai je ayat tu. dan kadang tertanya - tanya, orang faham tak apa aku nak cakap sebenarnya. 


jemput makan ! jemput tengok je la :D

but lately, and bila aku merajinkan diri pegi blog orang lain, aku tengok bahasa yang mereka guna pakai, memang simple dan memang its look like, mereka bercakap dengan orang lain. 

etc : "hari tu aku pegi makan tau, punya la sedap makanan dekat restoran tu ! memang korang wajib cuba la aku cakap. selain harga yang sangat murah dan berpatutan, tempat yang sangat selesa dan mendamaikan, fuh ! terbaek la aku cakap kat korang" 

see? nampak tak gaya bahasa yang sangat simple dan mudah orang nak faham. oh, dia suruh cuba makan kat sana. tempat tu murah dan selesa. ok ! wajib cuba. uwargh !!! senangnya. tapi bagi aku, kadang nak menulis ni, kena penuh dengan etika. kena guna ayat yang bagus dan mantap ! supaya orang respect dengan blog kita dan akan ingat siapa kita. mean, oh blogger tu aku suka sangat, sebab blog dia simple, mudah faham dan menarik ! 

etc : "blog safura.online.diary" . blog dia sangat simple. ada gambar anak dia yang super cute kat tepi kotak shoutbox tu yang aku boleh ingat siapa dia. dengan nama unik rara. lagi la aku ingat. penggunaan ayat blog beliau pun memang simple dan mudah faham. serius jeles dengan rara :)
ok. so, kesimpulannya adalah. untuk menjadi seorang blogger yang baik dan sentiasa inginkan blog anda di kemaskini setiap hari, kerana update blog setiap hari juga adalah penyumbang besar untuk mendapatkan BE dari pakcik nuffnang itu, maka ! jadilah blogger "DIRI SENDIRI" ! tak perlu nak jadi seperti Fatin Liana or Maria Peliks blog or maybe look like abg nara, femes one blog 'Beautifulnara'. NO ! hanya jadi diri sendiri and tulis apa sahaja yang korang nak. and ! and ! hopely, aku juga begitu :D 

yang membebel lebih!
much love. PG

You Might Also Like

2 comments

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images