SINOPSIS BISIKAN SYAITAN

May 08, 2013

assalamualaikum. selamat malam Fellas ^^

tengahari around 11.50 PG pegi tengok wayang. heee. memandangkan kemarin lepas PG sister birthday, so PG decide belanja sista pi tengok wayang. as her birthday gift ^^ memandangkan PG belanja kan, makanya kena ikut PG punya pilihan, nak tengok apa hehe. so, PG tengok Bisikan Syaitan ^^ PG nak bagi 2 bintang dari 5 bintang untuk movie ini. huhu. korang yang tak tengok lagi, bolehlah baca sinopsis kat bawah ni ^^
 
Bisikan Syaitan mengisahkan Kamil dan Soraya yang terdesak untuk mengubah hidup mereka yang miskin dan sering ditindas. Kesempitan hidup memaksa Kamil dan Soraya membuat perjanjian syaitan yang mendesak mereka mengikuti 4 syarat utama.

Bisikan Syaitan
kredit to : buzzera
Syarat pertama , Kamil dan Soraya perlu bercerai tetapi mereka masih perlu meneruskan hubungan intim. Kamil kemudiannya berkahwin dengan Iera. Tujuannnya untuk menyempurnakan syarat kedua, iaitu mendapatkan uri bayi daripada isteri yang mengandungkan anak sulung daripada benih Kamil .

Selepas menyempurnakan syarat tersebut, Soraya dan Kamil meneruskan syarat ketiga, iaitu membunuh wanita yang melahirkan anak tersebut. Soraya telah membunuh Iera dengan memberikannya ramuan berbisa ( rebusan air kayu yang dicampurkan dengan isi tembikai dan air kelapa serta miang buluh dan serbuk kaca) yang menjadi larangan bagi wanita di dalam pantang.

Walaubagaimanapun , selepas Soraya menyempurnakan syarat yang keempat pada 10 tahun kemudian iaitu mengorbankan janin daripada perempuan lain untuk korban pendampingnya, Soraya telah ditangkap Polis .

Sewaktu proses pembelaan kes Soraya, Zul telah menjumpai beberapa bukti secara tidak sengaja yang mengaitkan Soraya dan Kamil sebagai penyebab kematian Iera. Walaubagaimanapun , bukti - bukti tersebut hanya samar dan Zul tidak ada bukti kukuh untuk menuduh Kamil dan Soraya.

Zul hanya mendiamkan dirinya.Soraya disabitkan bersalah dan dihukum sampai mati. Selepas kematian Soraya, Pak Mat ( ayah Kamil) telah lumpuh separuh badan dan akhirnya meninggal dunia kerana tertekan diganggu kelibat-kelibat. Anaknya , Jasmine juga diganggu. Zul juga sering diganggu, dan meneruskan siasatannya sehinggalah dia mengetahui kisah sebenarnya apabila menjumpai surat perjanjian berdarah di antara Soraya dan Kamil.

Baca: buzzera
 salam. PG

You Might Also Like

0 comments

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images