tolonglah beri kerjasama anda

February 04, 2013

assalam fellas. as a pengguna perkhidmatan awam yang berbudi bahasa. kadang buat aku tefikir sejenak. kenapa dengan orang lain yang tak reti nak berbudi bahasa sama? huhu. pagi ni aku urusan dengan lembaga hasil dalam negeri. yang tak perlu la aku nak sebut kat mana punya lembaga hasil kan. dan sebagai orang yang memerlukan perkhidmatan mereka, mestilah aku perlu untuk bercakap dengan mereka-mereka yang bekerja di sana. ya. erti kata lain, kakitangan awam yang bekerja di sana. tak kan la aku nak bercakap dengan pak guard untuk aku menjawap soalan aku kan. better bagi pak guard tu kerja duduk dalam pejabat. menjawap pertanyaan aku. dari duduk di luar pejabat, berdiri sambil mengira berapa jumlah manusia yang masuk keluar masuk pejabat tersebut kan. 

dan nak di jadikan cerita. aku menanti dan terus menanti, mudah-mudahan line aku di jawap oleh orang yang sepatutnya menjawap soalan aku. tapi malangnya. lebih dari 10 minit aku menantikan jawapan dan no one yang bersuara di pihak sebelah. so. aku hanya mendengar dan terus mendengar bunyi deruan angin kot dalam ganggang fon ofic. silap-silap hari bulan, ntah-ntah hantu yang jawap. huhu.

kesimpulan yang aku nak cakap kat sini is, tolonglah wahai kakitangan perkhidmatan awam yang budiman lagi bijaksana, tolonglah ya, berikan kerjasama anda. sebagai seorang kakitangan awam yang diberikan kepercayaan dalam menjalankan tugasan dengan baik, dan menerima gaji yang setimpal dengan kerja korang, please la. berilah kerjasama yang sebaiknya dari korang buat si pengguna perkhidmatan korang. terima kasih.

salam. PG

You Might Also Like

8 comments

  1. sepatutnya diorg ni bekerja setimpal la dengan gaji kerajaan dah bagi..gaji dah naik..macam2 dah kerajaan bagi..tapi tahap kerja masih tak meningkat.. kalau tak bagi merungut,,tapi produktivi tak pernah nak naik..sabor jela.. tapi mungkin pada segelintir yg masih belum peka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi dear ;)
      yup. i think juga maybe ada segelintir sahaja kan.
      dan harap sangat benda2 macam ni sepatutnya tak terjadi.
      but for ur info, this afternoon i try col back, sama goes dengan kejadian kemarin. wa. ini sudah melaaaammmpau :D

      *salam kenal . hehe

      Delete
  2. sy nih pun keje krajaan jugak...tp kalo org yg keje kat kaunter nih tak senyum n muke masam sy pun jd mrh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi mimi ;)
      ah'ah betul. macam la kita ni ada salah kat dia kan :D
      tak suker la manusia macam ni :D

      Delete
  3. dear..fyna pun pernah kena macam tue. samada face to face or telefon.

    pernah fyna call, penat dah tunggu di talian, pass kat orang sana kat orang sini.last2 diorang drop call. rasa macam nak maki je.

    kat kaunter pun, dapat yang frontliner yang muka masam. kita yang hendak berurusan pun, duk pikir banyak kali.

    bukan tak nak hormat, kalau kita datang dengan senyuman dan lontaran suara yang mesra, sepatutnya diorang pun boleh buat benda yang sama kan dear.

    respect each other.

    sebab klu untuk urusan ditalian, fyna ada pengalaman bekerja sebagai customer service, diorang sepatutnya ada etika bekerja.

    ehh.. fyna pun penjawat awam juga..hehehe..

    ReplyDelete
  4. betul tu dear. eee geram betul. rasa macam nak tanya mana dorg punya piagam pelanggan arrrrr.. hari ni pun masih sama dear. col banyak kali. di angkat fon tu, tapi tak bila pas dengan orang yang sepatutnya, line terus putus. adoi. gerammmm la...

    ReplyDelete
  5. sampai ati diorang kan kalau diorang drop call. kita bertanya sepatutnya dia adalah bagi jawapan. kalau buat macam tue, kita yang geram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. morning dear,
      ye dear. kemarin petang saya ada try col lagi,
      and benda yang sama berlaku lagi. adoiiii...

      Delete

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images