sakit pinggang tidak semestinya jumpa doktor!

June 12, 2012

hey hello hi reader,

kesinambungan dari entry aku yang kemarin² lepas. going to ospital gomen tu. and nak sambung the true story behind la kononnya. jom baca je la.

kuar ofic around 1.oo petang. ditemani suami. oh terima kasih suami, kerana sentiasa ada. kiranya, kau ada aku ada. korang ada ker? :P

ok, lupakan part tu. mengada² seketika. and sampai around 1.45 petang i think. tak tengok jam lagi. sebab nak kejar ambik number giliran. korang tau² je la kalau berurusan dengan ospital ni. kalau sakit perut je nak jumpa doktor, kena ulang alik jumpa mr tan 10 kali baru ar dapat jumpa doktor pakar sakit perut :P and, tunggu punya tunggu punya tunggu. around 2.40 petang baru la number aku dipanggil. itu pun dengan muka yang da mengantuk sebab cuaca dan sebab persekitaran dan sebab aku bosan mengira berapa ramai da penduduk sabah ini yang rajin mengadap muka doktor. aku rasa, doktor pun menyampah tengok ada je manusia² yang kuar masuk kuar masuk bilik dorang tu. ahahaha.

and, korang jangan harap korang akan di cek sorang² dalam tu. entah kenapa, mesti ada manusia lain dalam bilik tu, sedangkan number aku di jerit². tak perlu la nak ada orang lain kan. tak kan la nak cek part² sulit, and kat tepi korang pula ada manusia lain selain suami/isteri korang. wa²...sungguh tak dapat nak di katakan.

ok, da ckp dengan doktor sakit part² mana. siap tanya preggy segala. tak preggy, pi x ray sat sebab sakit kat tulang belakang :P ok, jom kita x ray!

x ray pula, jangan harap korang akan dilayan dengan terus menerus ye. tak kan. letak borang and tunggu giliran pula. huhu. tunggu x ray dalam 30 minit juga. kena take time juga, kena buka segala baju plus baju kecik dalam tu. tgglkan pakai underway sahaja. tudung pun kena buka sama. huhu. ok, tak pe.

da siap x ray, kena tunggu pula dalam 10 minit paling awal or maybe kena tunggu dengan lamanya untuk dapatkan hasil x ray korang. tengok macam mana pegawai tu. yang aku dapat ni, kerani dorang tu. jadi, kira mcm cepatlah.

ok, selesai kat situ. jumpa doktor balik siap bawa x ray. simple is, doktor kata, aku tak apa². tulang semua okei. doktor pesan buat masa ni, and kalau boleh jangan angkat beban berat lagi. kotak ke ape ke, jangan angkat. kalau nak membongkok. biar duduk dulu, baru pelan² membongkok. oh ok. doktor bagi ubat tahan sakit je. huhu.

duduk lelama tunggu, at last kena bagi ubat tahan sakit je. mmm. apa pendapat korang? mmm. selesai kat situ. kena ambik ubat pula. kena pegi kaunter lain lagi. dengan perut yang da lapar pasal lunch tak ambik lagi, gagah juga ambik ubat. tup², ubat tahan sakit yang aku rasa, aku pun boleh beli kat farmasi berhampiran rumah :P ok, tak pe. sekurang²nya hati da rasa tenang pasal da tahu, tulang tak mengalami keretakan ke aper ker. thanks so much la doktor!

tepuk tangan pasal da lalui half day jumpa doktor :P so, aku selesai kat sini. hehe. dan, i'm not peling good untuk duduk lelama :P

You Might Also Like

0 comments

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images