berhati² bila berkata² sayang

January 23, 2012

malam dear blogie :)

malam ni rasa mcm panjang sgt nak siang. wa starting da aku melalut ni. encek suami biasalah dengan jadual tidonya. lena je tgk. tak pe, its ok yg penting aku tahu dia ada di sisi aku tika bangun dan tika tido. bolehkan? he². tak pe, aku teruskan dengan tajuk entri atas tu ye.

dear blogie, i wondering kenapa bebudak zaman skg bila berkata² ada kalanya tak pernah rasa bersalah or maybe tak fikir dahulu apa yg mrk katakan itu, akan buat ada hati yg terkecil hati atau tidak. agak² korg kenapa erk? adakah mrk masih dlm tempoh keremajaan and boleh saja keluarkan kata² yg suka hati mrk sahaja? atau adakah ini salah ajaran parents atau terikut² dgn bebudak lain atau mungkin sebab mrk sd cukup dewasa utk berkata² sesuatu yg tanpa perlu ditapis dahulu?

Ya Allah Ya Tuhanku, ampunilah mrk² ini Ya Allah. berilah mrk ini kesempatan utk berubah menjadi seorg yg baik dan lebih baik untuk diri sendiri dan menjadi hambaMu. i know, aku juga tidak sebaik mana. tp, insyaAllah, thanks to arwah bapa dan mama yg masih bernafas dan aku masih mampu peluk cium beliau yg telah membesarkan aku dengan nilai² yg baik dan aku masih mampu berfikir dgn waras utk tidak memperkatakan sesuatu yg akan menyinggung perasaan org lain. syukur sgt² Ya Allah.

andai kata mrk yg aku perkatakan itu adalah mrk yg kurang kasih sygnya or maybe ajarannya itu kurang sedikit, i just wanna say, be ur self ya syg. tak perlu menjadi seseorg yg bukan diri kamu. u have brain yg baik yg telah di kurniakan utk kamu. use that dgn sebaik mungkin. jgn samakan diri kamu dgn mahluk lain yg tidak tahu membezakan sesuatu yg baik dan buruknya. bolehkan? ;)

Ya Allah, ampunilah dosa²ku. ampunilah dosa² kedua ibubapaku, suamiku juga mrk yg aku syg. amin..♥

You Might Also Like

2 comments

  1. hurmm nice entry...

    p/s: nak angpow tingal sampul..hekhke duit abes..hekhek

    http://nighberkz.blogspot.com

    ReplyDelete

Roda surih ganti dakwat,.
Terima kasih sudi melawat.

with <3 PuanGojes

Instagram

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images